Vår suksesshistorie

2019

JAMIE OLIVER OG BAMIX®  SKRIVER EN SUKSESSHISTORIE.

I eksklusiv antrasitt med en kokebok med en smart samling av oppskrifter som er utviklet av Jamie Oliver.

Jamie Oliver sier: «Jeg er glad for å kunne samarbeide med bamix® for å hjelpe mennesker med å lage deilige retter fra bunnen av. Denne fantastiske kjøkkenmaskinen er helt uunnværlig, og den kommer til å vare livet ut. Jeg bruker alltid min bamix® på kjøkkenet hjemme!»

 


2018

BAMIX® PRESENTERER TRE NYE PRODUKTLINJER:

BBQ Bamix, med oppskriftshefte med fantastiske BBQ-oppskrifter og et fint forkle.

Bamix toGo, universalverktøyet for idrett, arbeid og skole. Bland en av oppskriftene fra oppskriftsheftet rett i termokoppen, lukk lokket og er klar toGo.

Baking med Bamix, for alle som elsker søte eller salte bakverk. Med et flott oppskriftshefte med mange fantastiske ideer og tips til deg som elsker å bake.

 


2017

bamix® fra Sveits er aktiv i alle sosiale medier – Facebook, Instagram og YouTube. Hver eneste måned publiseres 8–10 nye filmer som viser bamix® i bruk og utforsker de mange fantastiske funksjonene og bruksområdene. Og antall følgere øker hver eneste dag.

Nye produktlinjer, inkludert Babyline, Colorline og Luxuryline, lanseres under messen Ambiente i Frankfurt.

 


2016

bamix®-akademiet ble etablert i Mettlen – kokkeskolen og kurssenteret for bamix®-brukere og kunder. Det første året deltok mer enn 1000 personer på kursene og lærte hvordan de kan bruke bamix® enda mer effektivt for å få bedre resultater. Nå er de ekspertbrukere og ambassadører for bamix®.

Kursene, som gjennomføres to til tre ganger i uka, kan bestilles på www.bamix.ch.

 


2015

En ny administrasjons- og logistikkbygning står ferdig ved det sveitsiske hovedkvarteret i Mettlen. Det er spesialutviklet for optimalisert kommunikasjon med og erfaringsutveksling mellom bamix®-brukere.

bamix®-butikken i Mettlen åpner. Der kan kunder kjøpe alle bamix®-produkter samt produkter fra Unold.

 


2014

bamix® feirer 60-årsjubileum. De mange aktivitetene får god mediedekning.

 


2010

Igangkjøring av en tredje produksjonslinje. Det fører til at det kan produseres 2000 bamix®-enheter hver dag.

 


2009

Utvidelse av lagerhallen for ekstra kapasitet.

Classic blir en del av bamix®-produktspekteret.

 


2006

Vellykket lansering av merket bamix® i Russland og Kina.

 


2002

Erich Eigenmann utnevnes til administrerende direktør og blir den nye «Mr. bamix». Han strategi handler utelukkende om kvalitet og om ett produkt – alt-i-ett-kjøkkenmaskinen.

Samme år lanseres SliceSy®, som gjør at bamix® nå også kan hakke og rive mat, noe som gjør den enda mer allsidig.

 


1993

Vellykket oppstart av direktesalg til kunder i Japan.

 


1991

Lansering av bamix® Gastro, som umiddelbart blir en bestselger. Nå er bamix® godt etablert som et uunnværlig hjelpemiddel i de fleste kommersielle kjøkken.

 


1990

UNOLD blir salgspartner for bamix® i Tyskland.

 

 


1986

Lansering av bamix® Processor – den pålitelige, kompakte og elegante kjøkkenmaskinen for en rekke matlagingsoppgaver.

 


1983

Fabrikkens kapasitet økes til 1600 bamix®-enheter hver dag.

 


1971

Walter Bodart overtar ESGE AG i Mettlen og innfører strategien med å produsere ett produkt.

 


1963

Etablering av NIPPON ESGE KK i Tokyo.

 


1960

ESGE Export grunnlegges i Glarus i Sveits, og ESGE Elektrogerätefabrik startes i Mettlen i Sveits.

 


1957

Bodart BV blir agent for bamix® i Benelux-landene.

 


1954

Patentene selges til ESGE i Tyskland, og de første håndholdte blenderne produseres.

 


1950

Roger Perrinjaquet finner opp en unik kjøkkenmaskin – en håndholdt blender. Siden dette produktet kan brukes i beholderen som maten tilberedes i, har den et fortrinn over konvensjonelle foodprosessorer. Den nye kjøkkenmaskinen eliminerer tidkrevende og sølete overføring av mat mellom beholdere. Roger Perrinjaquet kaller den «bamix®», en forkortelse av de franske ordene for å vispe og blande («battre et mixer»).

 


keyboard_arrow_up
Loading...